joi, 3 mai 2018

VINDECAREA DE LA VITEZDA


”De vei mărturisi cu gura ta că Iisus este Domnul şi vei crede în inima ta că Dumnezeu L-a înviat pe El din morţi, te vei mântui. Căci cu inima se crede spre dreptate, iar cu gura se mărturiseşte spre mântuire.” (Sfântul Pavel în Epistola către romani a Sfântului Apostol Pavel)


        De câte ori citesc această minune pe care a făcut-o Domnul nostru la scăldătoarea Vitezda mă emoționez.. Un om paralizat, care crede că e al nimănui ("n-am om"), descoperă că toată viața sa a fost cercetat cu atenție în mare taină de Dumnezeu. Și acum, iată, după treizeci și opt de ani de paralizie, Dumnezeu Însuși vine la el! Cum nu ai om, sărman bolnav?.. Dumnezeu-Omul te vizitează în persoană, te caută prin mulțime, vine să te întrebe de sănătate, iar tu te crezi singur pe lume??
Da, am ajuns la punctul care mă emoționează cel mai tare.. Domnul îl întreabă pe omul care A RĂBDAT ÎN TĂCERE atâția ani de boală: "Vrei să te faci sănătos"? Imaginați-vă sublimul situației: nu un doctor cunoscut, un abil vindecător, pune această întrebare, ci Însuși Dumnezeu, Cel Care construiește oameni! Doctorii spun de multe ori pacienților: "Numai Dumnezeu poate să vă ofere vindecarea", iar acum, la Vitezda, Dumnezeu a venit ca să vindece! Doctorii spun în cazuri foarte dificile: "Numai Dumnezeu poate să facă o minune în cazul dumneavoastră", iar acum, la Vitezda, Dumnezeu a venit ca să facă minunea!
Câtă grijă, câtă gingășie, câtă iubire de oameni.. "Vrei să te faci sănătos?".. Dar oare nu aceasta este dorința bolnavului, de a deveni sănătos?.. Bărbatul acesta paralizat, dragii mei, își luase grija de la sănătate.. Nu mai spera, pentru că "nu avea om", ca să îl ajute și pe el.. De aceea Domnul nostru îi "stârnește" din nou dorința de vindecare: "VREI"? 
Domnul îi demonstrează imediat că nu-i singur pe lume, căci iată, El este acolo și-i pasă de boala sa.. Apoi îi demonstrează imediat că se poate vindeca, vindecându-l!
Eu am învățat un lucru important din această întâmplare. Am învățat că Dumnezeu este prietenul nostru, al tuturor deodată, și al fiecăruia în parte. Am învățat că El suferă alături de cei suferinzi, chiar dacă de multe ori suferința se naște din păcatele făcute de noi: "..De acum să nu mai păcătuiești, ca să nu-ți fie și mai rău ". Am învățat că dacă crezi cu adevărat în Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, nu vei fi niciodată singur în viață.. Am învățat că în marile necazuri și dureri ale vieții este mereu aproape Domnul, cu întrebarea Sa blândă: "VREI?"..
Am învățat că Iisus Hristos este împlinirea dorințelor noastre de mântuire, că El este sfârșitul bolilor și al plânsurilor noastre..
Lui fie slava, puterea, cinstea și închinăciunea în vecii vecilor, amin!
Hristos a înviat!
Preotul Sorin Croitoru de la Mantova (Italia)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

"Dragostea nu se poarta cu necuviinta, nu cauta ale sale, nu se aprinde de manie, nu gandeste raul. Nu se bucura de nedreptate, ci se bucura de adevar."

(Epistola intaia catre Corinteni a Sfantului Apostol Pavel 13:4-6)

Arhivă blog

BLOGURILE MELE LE GASITI AICI !

Postări populare

CITESTE AICI DESPRE APA SFINTITĂ

CITESTE AICI DESPRE APA SFINTITĂ
CLIK PE IMAGINE

Despre mine

Fotografia mea
Sunt pe internet , pentru Slava Lui Hristos si lucrez la Via Domnului ..Iubesc Ortodoxia ,,Credinta adevărată!

Amintiri din Pelerinaj Grecia 2017

Amintiri din Pelerinaj Grecia 2017

INTRĂ SI AICI :

Wikipedia

Rezultatele căutării

TAINA SFÂNTULUI BOTEZ