duminică, 31 martie 2024

. LUAȚI MÂNCAȚI, ACESTA ESTE TRUPUL MEU! ...

”De vei mărturisi cu gura ta că Iisus este Domnul şi vei crede în inima ta că Dumnezeu L-a înviat pe El din morţi, te vei mântui. Căci cu inima se crede spre dreptate, iar cu gura se mărturiseşte spre mântuire.” (Sfântul Pavel în Epistola către romani a Sfântului Apostol Pavel)

                                      

              Bucuria mea, Sfântul Părinte, Zaharia Zaharou, ne zidește sufletește, când așa el ne grăiește: "Dumnezeu voieşte întotdeauna să ne dea tot ce are El, ţine de noi să răspundem voii Sale, doririi sale, şi, primind crucea Sa, să-l convingem că suntem ai Lui. Vedeţi, Dumnezeul nostru este un Dumnezeu "greu de mulţumit” şi de aceea mulţi cad de la El. Este greu de mulţumit pentru că, El a plănuit ceva foarte măreţ pentru noi şi vrea să ne dăruiască totul; dar cum poate El să ne încredinţeze tot cerul, toată veşnicia, mai înainte de a fi puşi la încercare? Ca să primim ceva foarte măreţ, noi trebuie să fim puşi la încercare". 

Sfântul Părinte, Macarie Cel Mare, fiind luminat de strălucirea Celui Preaînalt, a auzit glas de la un craniu de slujitor idolesc: „Când vă rugaţi voi, creştinii, pentru cei ce se chinuiesc în iad, au bucurie şi păgânii”. Este minunată puterea rugăciunilor creştineşti. Prin acestea, cele din adâncuri se luminează, când cântăm pentru toată lumea: Aliluia! Este groaznic întunericul sufletului depărtat de Dumnezeu, chinuit de conştiinţă şi de scrâşnirea dinţilor, de focul cel nestins şi de viermele cel neadormit. Eu tremur, gândind că aceea va fi şi suferința mea, deci, pentru mine însumi mă rog şi pentru cei ce suferă în iad, ca să se pogoare peste ei rouă răcoritoare, cântând lui Dumnezeu: Aliluia!

 De aceea, se cuvine să luăm aminte la cuvântul de învățătura al Sfântului Părinte, Simeon, Noul Teolog: "Prin răbdarea încercărilor și prin iubirea față de dușmani - fiindcă, aceasta e iubirea de oameni: să ai față de toți, buni și răi, iubire din suflet, pentru toți să-ți pui sufletul tău în fiecare zi -, acestea te vor face, copile, imitator al Stăpânului și te vor arăta chip adevărat al Ziditorului, imitator în toate ale desăvârșirii dumnezeiești.

 Iar Ziditorul, atunci îți va trimite Duhul Său și te va insufla, și va locui și se va sălășlui ființial și te va lumina, și te vei umple de strălucire și te va turna din nou întreg." Știind că esențialul vieții omului este să fie spovedit și împărtășit, începând cu vârsta de 7 ani, cel puțin în cele patru posturi mari ale anului și ideal ar fi, cât mai des posibil, iată cum ne tâlcuiește Sfântul Părinte, Nicodim Aghioritul, cuvintele Domnului Iisus Hristos: "Luați, mâncați, acesta este Trupul Meu!": "

Atunci când Domnul a predat această Taină ucenicilor Lui, n-a spus sub formă de sfat: "Cine vrea să mănânce Trupul Meu și cine vrea să bea Sângele Meu, cum a spus: "Cine vrea să vină după Mine" (Matei 16:24) și "Dacă vrei să fii desăvârșit" (Matei 19:21), ci a rostit sub formă de poruncă: 'Luați, mâncați, acesta este Trupul Meu' (Matei 26-27); cu alte cuvinte, în mod inevitabil trebuie să mâncați Trupul Meu și să beți Sângele Meu. Și iarăși zice: "Aceasta să faceți întru pomenirea Mea" (Luca 22, 19), adică, această Taină v-o predau să o săvârșiți nu o dată, sau de două și de trei ori, ci in fiecare zi, spre aducere aminte de Patimile Mele." 

                                                                                                         Amin și Aliluia!
                                                                                                          Preot Ioan 🛎️.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

"Dragostea nu se poarta cu necuviinta, nu cauta ale sale, nu se aprinde de manie, nu gandeste raul. Nu se bucura de nedreptate, ci se bucura de adevar."

(Epistola intaia catre Corinteni a Sfantului Apostol Pavel 13:4-6)

Arhivă blog

BLOGURILE MELE LE GASITI AICI !

Postări populare

CITESTE AICI DESPRE APA SFINTITĂ

CITESTE AICI DESPRE APA SFINTITĂ
CLIK PE IMAGINE

Despre mine

Fotografia mea
Sunt pe internet , pentru Slava Lui Hristos si lucrez la Via Domnului ..Iubesc Ortodoxia ,,Credinta adevărată!

Amintiri din Pelerinaj Grecia 2017

Amintiri din Pelerinaj Grecia 2017

INTRĂ SI AICI :

Wikipedia

Rezultatele căutării

TAINA SFÂNTULUI BOTEZ