joi, 21 aprilie 2022

Rugăciunea de joi

”De vei mărturisi cu gura ta că Iisus este Domnul şi vei crede în inima ta că Dumnezeu L-a înviat pe El din morţi, te vei mântui. Căci cu inima se crede spre dreptate, iar cu gura se mărturiseşte spre mântuire.” (Sfântul Pavel în Epistola către romani a Sfântului Apostol Pavel)






Doamne Iisuse Hristoase, Fiule şi Cuvântul lui Dumnezeu Tatăl, care în ziua de astăzi ai luat Cina cea de pe urmă, cu ucenicii Tăi, şi cu mare umilinţă ai spălat picioarele lor, şi ale ucenicului care Te-a vândut! Apoi, luând pâine şi vin în mâinile Tale Cele Sfinte şi binecuvântându-le cu puterea Ta cea Dumnezeiască, le-ai făcut însuşi Trupul şi Sângele Tău, cu care i-ai împărtăşit zicând: 'Luaţi, mâncaţi şi beţi, că acestea sânt Trupul şi Sângele Meu, pentru ca să se ierte păcatele voastre.' Cela ce tot în ziua aceasta Te-ai înălţat la cer şi ai şezut de-a dreapta lui Dumnezeu, Tatălui Tău, să împărăţesti împreună cu El în veci, ca Unul-Născut Fiul Său preaiubit.

Rogu-Te deci, pentru rugăciunile ucenicilor Tăi, iartă păcatele noastre, ale tuturor, ale celor vii şi ale celor răposaţi. Dă-mi, Doamne, lacrimi fierbinţi, ca să-mi plâng păcatele. Darul Tau cel curăţitor, care a spălat picioarele ucenicilor Tăi, să spele şi să curăţească inima şi sufletul meu, ca aşa, cu vrednicie, cu curăţie şi cu umilinţă să mă împărtăşesc cu Sfintele Tale Taine, acum şi în timpul morţii mele, iar în ora despărţirii mele, cu bucurie să se suie sufletul meu la Tine, fără de nici o frică, întrebare sau împiedicare să trec vămile văzduhului, intrând în mărirea Ta cea cerească. Ajută-mi, Doamne, ca să Te măresc în veci, să mă închin Numelui Tău Celui Sfânt.

Amin.

Joia mare

de Cornelia Climov
 
In astă seară la Cina cea de Taină
Stătea un Iuda cu mutra lui vicleană.
De-arginţi iscoditori,fiindu-i ochii
Trădându-l pe Iisus făr-nici o teamă.

Trădare răsplătită cu treizeci de-arginţi
Doar cu atât Iisus fiind apreciat-
Împăratul ceresc,lumină între sfinţi
De hidoşii mercenari îndată fiind luat.

Purtau făclii în mâini ce emanau o neiubire,
Fiind puternic revărsată pe chipu-i luminos.
Chipul ce ne ducea în drum spre nemurire
Slăvit în veci să-i fie numele-Iisus Hristos!

E zi de Joia Mare şi este o prefaţă
La actul răstignirii,pedeapsa lui Iisus.
Lipsindu-l fără milă de a lui pură viață,
Slăvită fie jertfa în ceruri acolo, sus.

Această jertfa spre mântuire fiind dată.
 Resimţim și azi în ea a Domnului lucrare.
Păstrând-o-n amintire cu inima curată,
Caci străpunge bezna cu razele de soare.

Ne închinăm la Domnul cu lacrimi de iertare
Şi pomenim această zi de sfântă Cină
Ne întărim credinta la timp de încercare,
Ne-o facem-n astă viaţă o rază de lumină.

Aşa a fost să se-mplinească această prorocie
Fiind trădat de-un Iuda,avar și nemilos
Slăvit Iisus Hristos în vecii vecilor să fie,
Noi sufletul să ni-l păstrăm mereu frumos!

21.04.2022

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

"Dragostea nu se poarta cu necuviinta, nu cauta ale sale, nu se aprinde de manie, nu gandeste raul. Nu se bucura de nedreptate, ci se bucura de adevar."

(Epistola intaia catre Corinteni a Sfantului Apostol Pavel 13:4-6)

Arhivă blog

BLOGURILE MELE LE GASITI AICI !

Postări populare

CITESTE AICI DESPRE APA SFINTITĂ

CITESTE AICI DESPRE APA SFINTITĂ
CLIK PE IMAGINE

Despre mine

Fotografia mea
Sunt pe internet , pentru Slava Lui Hristos si lucrez la Via Domnului ..Iubesc Ortodoxia ,,Credinta adevărată!

Amintiri din Pelerinaj Grecia 2017

Amintiri din Pelerinaj Grecia 2017

INTRĂ SI AICI :

Wikipedia

Rezultatele căutării

TAINA SFÂNTULUI BOTEZ