luni, 12 iunie 2023

LA ÎNCEPUT DE POST..

”De vei mărturisi cu gura ta că Iisus este Domnul şi vei crede în inima ta că Dumnezeu L-a înviat pe El din morţi, te vei mântui. Căci cu inima se crede spre dreptate, iar cu gura se mărturiseşte spre mântuire.” (Sfântul Pavel în Epistola către romani a Sfântului Apostol Pavel)





Ne-a lăsat Dumnezeu sfinții mai întâi ca lumini călăuzitoare. "Voi sunteți lumina lumii. Nimeni nu aprinde lumina și o pune sub obroc, ci în sfeșnic și luminează tuturor celor din casă". În casa Sfintei noastre Biserici sfinții sunt luminile din sfeșnice, iar noi "ne veselim în lumina lor", cum spunea tot Domnul Hristos.
Ne-a lăsat Dumnezeu sfinții ca etalon. Dacă mă compar cu mine însumi în orice performanță, cât de obiectiv voi fi? Dacă ne comparăm noi între noi, oameni păcătoși, cât de mult vom spori duhovnicește? "Că nu poate orb pe orb să călăuzească, căci vor cădea amândoi în groapă". Dar dacă eu citesc Viețile Sfinților, dacă eu văd cu ochii minții înălțimea vieții lor creștine, dacă eu mă compar cu ei mă voi smeri și mă voi entuziasma, în același timp. Mă voi umili, văzând cât de departe este viața mea duhovnicească de adevărata viață în Hristos, dar voi capătă optimism și puteri, voi primi aripi în zborul meu spre Cer: dacă ei, sfinții, au putut, și eu voi putea cu ajutorul rugăciunilor lor. Doar oameni suntem și noi, oameni au fost și ei. Dumnezeu este Același, "de-a dreapta mea, ca să nu mă clatin", așa cum a fost și de-a dreapta sfinților. S-a împuținat, oare, puterea lui Hristos? După modelul sfinților urmează să luptăm și noi până la îndumnezeirea prin Har!
Ne-a lăsat Dumnezeu sfinții ca mijlocitori în ceruri pentru noi. Da, Dumnezeu aude rugăciunile noastre, dar atunci când prietenul tău cel mai bun îți cere o favoare, poți să îl refuzi?.. Atunci când sfinții din ceruri împletesc rugăciunile lor cu rugăciunile noastre, atunci când ei îi cer lui Dumnezeu împlinirea rugăciunilor noastre, pot fi refuzați? Nu, nu-i refuză Dumnezeu pe cei ce și-au trăit viețile pe pământ numai pentru El. Cum poate Dumnezeu să le răspundă "NU" celor ce toată viața I-au răspuns "DA", orice le-a cerut El vreodată. Știți ceva? Ni i-a dat Dumnezeu pe sfinți ca noi să profităm de îndrăzneala lor înaintea tronului dumnezeiesc! Noi suntem slabi, sfinții sunt puternici, noi suntem timizi, sfinții sunt îndrăzneți, noi suntem fricoși, sfinții sunt curajoși înaintea lui Dumnezeu. Ei obțin de zece ori mai repede ceea dorim noi de la Dumnezeu. De aceea ar trebui ca rugăciunea noastră să înceapă mai întâi cu o cerere către Maica Domnului, către puterile cerești și către sfinții lui Dumnezeu. "Iată, doresc să-I cer Milostivului Dumnezeu cutare lucru. Vă rog pe voi să duceți rugăciunea mea înaintea Preasfintei Treimi, rugându-vă Ei pentru împlinirea cererii mele". Așa ar trebui să ne începem orice rugăciune.
Ne-a lăsat Dumnezeu sfinții ca să-i iubim. Pentru că au fost prietenii Lui. Pentru că au trăit și au murit pentru El. Iată, am intrat în postul Sfinților Apostoli Petru și Pavel, întemeietorii Bisericii lui Hristos. Să profităm de acest timp pentru apropierea de sfinți, pentru creșterea evlaviei noastre față de sfinți. Dumnezeu să ne binecuvânteze pentru rugăciunile Născătoarei de Dumnezeu și ale tuturor sfinților Săi, amin.
 
                                                                                         Părintele Sorin Croitoru de la Mantova


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

"Dragostea nu se poarta cu necuviinta, nu cauta ale sale, nu se aprinde de manie, nu gandeste raul. Nu se bucura de nedreptate, ci se bucura de adevar."

(Epistola intaia catre Corinteni a Sfantului Apostol Pavel 13:4-6)

Arhivă blog

BLOGURILE MELE LE GASITI AICI !

Postări populare

CITESTE AICI DESPRE APA SFINTITĂ

CITESTE AICI DESPRE APA SFINTITĂ
CLIK PE IMAGINE

Despre mine

Fotografia mea
Sunt pe internet , pentru Slava Lui Hristos si lucrez la Via Domnului ..Iubesc Ortodoxia ,,Credinta adevărată!

Amintiri din Pelerinaj Grecia 2017

Amintiri din Pelerinaj Grecia 2017

INTRĂ SI AICI :

Wikipedia

Rezultatele căutării

TAINA SFÂNTULUI BOTEZ