duminică, 14 iulie 2019

A CREDE

”De vei mărturisi cu gura ta că Iisus este Domnul şi vei crede în inima ta că Dumnezeu L-a înviat pe El din morţi, te vei mântui. Căci cu inima se crede spre dreptate, iar cu gura se mărturiseşte spre mântuire.” (Sfântul Pavel în Epistola către romani a Sfântului Apostol Pavel)




        Ce înseamnă a crede? a fost întrebat Avva Pimen cel Mare.

Acesta a răspuns: „A crede înseammă a petrece întru smerenie şi milă
(Pateric).
Smerenia nădăjduieşte în Dumnezeu - nu în sine şi nu în oameni;
de aceea, purtarea ei e simplă, fără ocolişuri, statornică, măreaţă. Fii cei
orbi ai lumii acesteia numesc acest lucru trufie.
Smerenia nu pune niciun preţ pe bunătăţile cele pământeşti; în ochii
ei, mare este Dumnezeu, mare este Sfânta Evanghelie.

                                    Credinţa în înviere

           Credinţa în înviere ne dă mângâierea unui sens al vieţii şi al morţii.
Ne face să ne păstrăm cumpătul simţirii şi echilibrul cugetului, pentru că
ne dă încredinţarea că peste toate stăpâneşte o rânduială divină. De pe
culmile disperării ne trece pe culmea speranţei. N-am apărut întâmplător,
nu trăim întâmplător, nu murim întâmplător. Şi ultimul cuvânt nu
aparţine morţii, ci lui Dumnezeu autorul vieţii. Nu cu moartea încheiem
socotelile, ci cu Dumnezeu care ne aşteaptă întru Împărăţia Sa.
Noutatea Învierii este aceasta: Nu murim de tot! Suntem veşnici!
Credinţa în înviere ne-a fost transmisă în scris de autori
contemporani cu evenimentul. Ei ne-au lăsat-o ca pe un testament, în
Cartea Sfântă care se numeşte Noul Testament. Că să ne convingă că
ceea ce ne spu e adevărat, ei ne pun în faţă cel mai puternic dintre
argument: Pe acest Iisus, Dumnezeu L-a înviat, şi la aceasta noi cu toţii
suntem martori (Faptele Apostolilor 2:32). Ce fel de martori? Martori
oculari: Nu putem să nu grăim ce am văzut şi am auzit (Faptele
Apostolilor 4:20). Aşadar nu numai că L-au văzut înviat, dar au stat de
vorbă cu El după Înviere; nu erau unu-doi, ci sute de bărbaţi şi de femei.
Şi nu erau dintre ce care aşteptau învierea Lui, ci dintre cei cuprinşi de
deznădejde totală de moartea Lui. De aceea când L-au văzut înviat nici
unuia dintre ei nu i-a venit să creadă. Toţi s-au îndoit când li s-a spus că
Hristos a înviat. Numai întâlnirea cu El i-a convins. Acesta a fost
argumentul hotărâtor. De aceea tocmai pe acesta ni l-au transmis nouă,
ştiind că numai aceasta ne va convinge şi pe noi. Ei au ştiut că întâlnirea
lor cu Iisus cel înviat va fi şi întâlnirea noastră, a celor ce vom auzi de ea
peste veacuri, a celor ce vom vedea prin ochii lor.
Prin iubirea de avuţii şi prin grija cea multă de lucrurile pământeşti,
noi dăm dovadă de necredinţă în Dumnezeu.

Răceala în credinţă

”De vei mărturisi cu gura ta că Iisus este Domnul şi vei crede în inima ta că Dumnezeu L-a înviat pe El din morţi, te vei mântui. Căci cu inima se crede spre dreptate, iar cu gura se mărturiseşte spre mântuire.” (Sfântul Pavel în Epistola către romani a Sfântului Apostol Pavel)


                   Iată cum se naşte răcealaîncepe prin uitare... Sunt uitate
binefacerile lui Dumnezeu Însuşşi mântuirea întru El, primejdia de a fi
fără Dumnezeu şi pomenirea morţii se depărtează - într-un cuvânt, se
închide toată sfera duhovnicească. Acest lucru vine şi de la vrăjmaşul şi
din împrăştierea gândurilor prin fapte, griji şi multele legături cu
oamenii. Când toate acestea sunt uitate, inima se răceşte şi consimţirea ei
la cele duhovniceşti încetează... şi iată răceala, iată nesimţirea încredinţă.
Răceala este o stare jalnică şi primejdioasăLa Domnul ea stă în
rândul mijloacelor de îndrumare, de învăţare şi de îndreptare. Dar se
întâmplă să fie şi ca pedeapsă. Pricina acesteia este păcatul vădit, însă,
atunci când nu vedem păcatul, trebuie să căutăm pricina în sentimentele
şi dispoziţiile lăuntrice. Nu cumva ni s-a strecurat trufia în suflet, cum că
nu suntem noi la fel cu ceilalţi?                                                                                                          Nu cumva avem de gând să păşim pe
calea mântuirii şi să urcăm cât mai sus numai prin mijloacele noastre?
Nu cumva ne mulţumim cu această rânduială a vieţii pe care o ducem...
şi ne-am culcat pe ideea că nu mai avem de ce să ne îngrijim? Aceste
gânduri şi altele asemenea lor duc la nepăsare, iar nepăsarea este primul
pas către răceală.
            Chiar dacă am ajunge pe trepte înalte, nici una nu este lipsită de
primejdie faţă de cădere... Iar calea către vrăjmaş o aşterne nepăsarea -
însoţirea răcelii... Să nu credem că ne vom încălzi singuri... Domnul ne
va încălzi când va veni momentul. Sarcina noastră este, însă, osteneala şi
iar osteneala. La această osteneală tainică trebuie să adăugăm rugăciune
către Domnul pentru izbăvirea de această plagă. Toate celelalte lucruri să
le lăsăşi să păstrăm numai această rugăciune împotriva răcelii,
spunând: Doamne, izbăveşte-mă de acestă răcealăŞi să nu ne dăm pace
până când nu ne vom încălzi. Încălzirea este atingerea Domnului de
inimă, iar căldura neîncetată este sălăşluirea Domnului în inimă. Răceala
este canonul Domnului pentru noi. Răceala este aşadar urmarea directă a
înfumurării şi a mulţumirii de sine.

Arhivă blog

BLOGURILE MELE LE GASITI AICI !

Postări populare

INTRĂ SI AICI :

Despre mine

Fotografia mea
Sunt pe internet , pentru Slava Lui Hristos si lucrez la Via Domnului ..Iubesc Ortodoxia ,,Credinta adevărată!